img-01

АНІМАЦІЙНИЙ БУМ: ФЕСТИВАЛЬ АНІМАЦІЇ У ХАРКОВІ



Анімаційне кіно прогресує в усьому світі, однак не зважаючи на те, що даний жанр виник близько 140 років тому, в Україні він тільки-но починає набирати популярність. Такими фільмами цікавляться, в них інвестують гроші. 15 вересня івент-зоні «Fabrika.Space" пройшов Фестиваль анімації. На показ прийшли люди різної вікової категорії: від 9 до 60, хоча не всі стрічки були розраховані на дитячу аудиторію. Не змогли пропустити цікавий захід і студенти факультету кіно-, телемистецтва ХДАК. Харків’яни отримали змогу не лише отримати позитивні враження, а й порівняти рівень вітчизняного виробництва фільмів з міжнародним.


Фільми озвучено українською мовою. Як повідомляє організатор фестивалю (своє ім’я залишив у таємниці):

«У програмі шокуюча крута анімація з різних країн, яка вирве вас з реальності і закине в світ, в якому не існує ніяких рамок!»


Загалом було представлено 16 коротких метрів, а саме:
Франція («Сама святість», «Перечно-льодовий кінець світу», «Другий Шанс», «Зроблено у Франції», «Трішки зголодніли»),
Україна («Кохання»),
США («Чисте життя»),
Нідерланди («Завдання для НЕ пунктуальних», «Такий собі знахар»),
Китай («Мавпочки»),
Іспанія («Даррел»),
Великобританія («Тиск в кабіні», «Поліція», «Перший поцілунок», «Бабусин герой»),
Південна Корея («Купідон»).


Після перегляду картин глядачі мали змогу обрати найкращу анімацію, проголосувавши на сайті.


Основну тему та ідею фільмів можна об'єднати під одним заголовком: "Життєві цінності". В анімації «Перечно-льодовий кінець світу» (Франція 2017, реж. Алісія журн, Майї Булен, Суазік Лёфевр, Клеман Малагре, Гійом Еско, Едді Мартінез, хрон. 6 хв. 26 с.) викривлена проблема екології. Пінгвіни - це люди, красний перець - уособлення байдужості, втручання людини у життєвий процес, який завдає шкоди природі і собі, в першу чергу, знищує все навколо.


Автор твору «Такий собі знахар» (Нідерланди, 2016, реж. Джорн Лойверік, хрон. 3 хв 27 с.) показує жадібність, користолюбство та егоїзм. Герої - інваліди приходять до лікаря із проханням вилікуватися, жити нормальним життям. У відповідь доктор бере гроші, виписує ліки і дає поради, які на справді ніяк не допоможуть. У кінці лікар отримує по заслузі, бо існує життєва справедливість та карма.


Українська анімація «Кохання» (2019, реж. Микита Лиськов, хрон. 13 хв 57 сек) вразила своїм абсурдом та сатирою. Автор вдало поєднав два гумористичні напрями в одне надзавдання. Окрім теми кохання, режисер викриває проблеми соціуму, екології, політичної напруги, різних залежностей та інші проблеми, що справді є катастрофічним для нормального життя кожної людини на Землі.


Цікавий факт, що на деяких фрагментах фільмів можна було побачити контактний номер телефону. Автору важливо, щоб ним зацікавилися. Такий прийом використаний для співробітництва із професіоналами анімаційної, телевізійної та інших медіа-сфер.


Режисерам вдалося передати свої переживання без слів. Фрази з’являлися тільки там, де це було необхідно. Глядачі залишилися задоволені, а головне, вражені не тільки фестивалем в цілому, а й гідною роботою співвітчизника. Українці вміють створювати якісні роботи, які заслуговують на увагу міжнародного рівня. Таким чином, окрім розвитку анімації в Україні, можна прогнозувати стовідсотковий результат на світовому рівні.


Матеріал підготувала студентка 2 курсу освітньо-професійної програми
"Телерепортерство" Уляна Колякіна.